Koulutuksen tavoite. Koulutuksessa käsitellään kuljettajan työpäivää rajoittavaa lainsäädäntöä sekä kuorman lastaus- ja purkutapahtumiin liittyviä turvallisuusnäkökulmia. Keskeisimpänä tavoitteena on vähentää sekä liikenteessä että kuormankäsittelyssä tapahtuvia vahinkoja ja ”läheltä piti” tilanteita.

Koulutus soveltuu lain vaatimaksi trukinkuljettajan perehdytykseksi, koulutukseen.   Koulutuksen tavoite Työturvallisuuden lisääminen autonkuljettajien työssä.   Kuljettajan tietoisuuden lisääminen lastaajan velvollisuuksista, vastuista ja oikeuksista. Trukkityypit ja niiden käyttötarkoitukset Trukinkuljettajien vastuiden ja velvollisuuksien tunnistaminen trukinkäytössä. Materiaalivahinkojen pienentäminen trukkityöskentelyn yhteydessä. KOULUTUS JÄRJESTETÄÄN LÄHIKOULUTUKSENA SEKÄ ETÄKOULUTUKSENA   Koulutuksesta saa 1 jatkokoulutusmerkinnän Traficom ammattipätevyysrekisteriin.