ENNAKOIVA AJAMINEN KUORMA- JA LINJA-AUTOLLA (vain oppilaitoksille)

Kuljettajien ammattipätevyysdirektiivin muutoksessa (vuonna 2018) direktiivin oppiaineiden luetteloon lisättiin uusi tavoitelauseke 1.3a. Siinä nostetaan ennakoiva ajaminen itsenäiseksi opetuksen aiheeksi, kun tavoitelauseke 1.3 painottuu enemmänkin taloudelliseen ajamiseen. Viimeisimmässä muutoksessa (vuoden 2023 alusta) 1.3a muuttui tavoitelausekkeeksi 1.4 ja olemassa olevat tavoitelausekkeet 1.4, 1.5 ja 1.6 muuttuivat pykälän verran eteenpäin (1.4 -> 1.5 jne.).

1.4 Tavoite: osata ennakoida ja arvioida liikenteen riskejä ja mukautua niihin.

Kuljetusturva on tuottanut uutta tavoitelauseketta 1.4 vastaavan ”Ennakoiva ajaminen kuorma- ja linja-autolla”-PowerPoint oppimateriaalin. Se sopii erinomaisesti käytettäväksi ammattiopistoissa ja muissa koulutuskeskuksissa osana kuljettajakoulutusta. Materiaali on jaettu seitsemään oppituntiin ja se sisältää 267 havainnollista diaa, joissa jokaisessa on opettajalle muistiinpanot.

Hinta: 960 € (+ alv 24 %)

Lisenssi- ja päivitysmaksu toisesta vuodesta alkaen 210 € vuodessa (+ alv 24 %)

Kuljetusturvan perustason ammattipätevyys-PowerPointin jo hankkineet oppilaitokset ja muut koulutuskeskukset saavat 20 prosentin alennuksen oppimateriaalin hankintahinnasta.

Tiedustelut ja tilaukset: Jarkko Nisula, 040 901 4040 tai jarkko.nisula(a)kuljettaja.fi

Esimerkkidioja